Van Dijk Beach - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvonne Dijk - WaarBenJij.nu Van Dijk Beach - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvonne Dijk - WaarBenJij.nu

Van Dijk Beach

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

26 December 2011 | Thailand, Bangkok

Het geluid van de golven zou rustgevend moeten zijn, maar met het hoge water en de wind, komen ze gevaarlijk dichtbij. De zandzakken moeten het strand op z'n plek houden en niet onbelangrijk, ons houten huisje. Een grote golf en we drijven met ons bedje midden op zee. De tsunami was tenslotte ook rond kerst? Wanneer ik, na deze onrustige nacht, wakker word, is de hoeveelheid bulten op mijn benen verdrievoudigd. Een knappe mug, die nog een plekje kan vinden om te steken. Ik ben compleet leeggezogen en zie eruit als een gespikkelde hyena. Aangezien de grootste verzameling bulten zich concentreert aan de achterkant van mijn benen, en bij Anemoon idem, zouden het ook bedbugs kunnen zijn, zandvliegen of vlooien. Ik krijg al kriebels bij het idee.

Overdag trekt de zee zich terug en komt ons privéstrandje tevoorschijn. We dopen ons eigen strand om tot Van Dijk beach en leuken t op met kaarsjes, bloemetjes en schelpen. Duidelijk dat hier twee meiden huizen (in tegenstelling tot binnen, waar een complete bom ontploft is - we zijn zo ordelijk...) Het strand is 's middags breed genoeg voor een wandeling. Van het hoogseizoen is niets te merken. Een uitgestrekt, idyllisch palmenstrand, met hier en daar een verdwaalde toerist. Bij gebrek aan strandverkopers, struin ik het strand af naar schelpjes om armbandjes van te maken. Een dagtaak. Ik heb het druk.

Onze houseboy Khanh gaat ons verlaten en dus moeten we de rest van onze reis het zonder onze houseboy doen. diner bestaat wederom uit vis, in rode curry, en alle graten worden grondig afgekloven. Ook de kop moet er aan geloven. Er blijft geen restje achter.

Gewapend met zaklamp en op blote voeten, gaan we op weg naar de kroeg. De monkeybar kan natuurlijk niet zonder ons, en wij niet zonder 'hit the load Jack'. Hetzelfde repertoire, dezelfde mensen. Het gitarist-zanger-trommelmeneertje, met dreads en rok, iedere avond zo stoned is als een garnaal, blijkt de eigenaar van deze tent en het complete resort. Ik bedenk of ik hier, met deze medeeilandbewoners de kerst wil doorbrengen. Het antwoord is duidelijk, we zijn toe aan iets nieuws. Na een nog slechtere nacht, met nog meer bulten, weten we het zeker. We moeten hier weg. Dag Van Dijk beach...

• 15 Januari 2012 - 16:37

OPA:

O,WAS IK MAAR BIJ MOEDER THUIS
    GEBLEVEN, (DAT LIEDJE KEN JE ZEKER
    WEL) DAT FEEST GAAT BIJ JULLIE ZEKER NIET DOOR.
    WAT EEN VERHAAL.
    GR.OPA EN OPA