De badmeester - Reisverslag uit Puri, India van Yvonne Dijk - WaarBenJij.nu De badmeester - Reisverslag uit Puri, India van Yvonne Dijk - WaarBenJij.nu

De badmeester

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

03 November 2011 | India, Puri

Vandaag hebben wij een vrije dag... Nou ja, onze fantastische zorgzame gids waar we eindelijk vanaf waren, heeft toch nog gezorgd dat we om 9.30 uur in een taxi moeten. Want dat kunnen we natuurlijk niet alleen. Dus na ons ontbijtje zijn we afgegooid op Golden Beach, alles behalve wat je van een normaal stranddagje zou verwachten. Dus (ondanks mijn twijfel) had ik toch optimistisch een bikini aangedaan. Golden Beach is de vakantiebestemming voor de lokale tourist. Er zijn geen ligbedjes, geen strandtentjes en geen palmbomen of parasolletjes. Alleen een heeeeeel lang breed strand, veel zon en een zee. En dan helemaal vol met lokale toeristen, die compleet in sari te water gaan. Ik in bikini is dus een slecht plan, dus mijn kleren blijven aan. De dagjestoeristen die een zwempoging wagen, worden nauwlettend in de gaten gehouden door de badmeesters, die overal op het strand te vinden zijn. Deze stoere baywatch-mannen zijn te herkennen aan een opblaasbare binnenband en een wit-smurfen-puntmutsje met lifeguard erop. De badmeesters willen (net als vele andere lokale toeristen) graag met mij op de foto. De badmeester weet te vertellen dat er deze maand al 18 mensen zijn verdronken... Hij heeft dus een drukke baan. Hier is het strand nog redelijk schoon, in tegenstelling tot het strand richting het vissersdorp. Dit is een groot openbaar toilet en we moeten uitkijken waar we lopen. De vissers wonen hier aan het strand in kleine, vieze hutjes, tussen de vuilisbergen in.

Ons stranddagje zit er op. Morgen gaan we weer op pad, waarschijnlijk weer ver van de bewoonde wereld.

• 07 November 2011 - 11:14

Marinus:

Hee Yvonne ben je al al de rees.
    Je vader niet natuurlijk die is zo resistent als het maar kan.
    Ik mis wel al die mooi foto's.
    Grtz mc

• 07 November 2011 - 15:07

Ricardo:

Hoi Yvonne, als je plannen hebt om naar Goa te komen, heb ik eventueel verblijf voor je....bel 00919960321088